Beiratkozás

Értesítés óvodai beíratásról
 2025/2026-os nevelési évre
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény - 2015. szeptember 1-jétől hatályos – 8. § (2) bekezdése alapján, a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától - legalább napi 4 órában - óvodai foglalkozáson kell részt vennie.
Az óvoda felveheti azt a gyermeket is férőhely száma erejéig, aki a felvételtől számított féléven belül betölti a harmadik életévét,  feltéve, hogy minden, az érintett településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.
A beiratkozás ideje:
2025.04.23-től- 2025.04.25-ig
8.00 – 15.00 – ig
A beiratkozás helye:

Szent Péter és Pál Görögkatolikus Óvoda
Vezető-helyettesi iroda

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
  • A gyermek születési anyakönyvi kivonata
  • A gyermek személyi azonosító (amennyiben rendelkezik vele) –  lakcímet igazoló hatósági igazolványa
  • A gyermek TAJ kártyája
  • A gyermek esetleges betegségét, sajátos nevelési vagy speciális igényét igazoló szakvéleménye, orvosi igazolása
  • A szülő személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
  • Határozat rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságról, hátrányos/halmozottan hátrányos helyzet megállapításáról (amennyiben rendelkezik vele).
A beiratkozásra leendő óvodás gyermekét is hozza magával!

A gyermek felvételéről legkésőbb 2025.05.20-ig döntés születik, melyről írásban értesítjük a szülőket.


Nyírlugos, 2025.03.14                                                                                                                                                                               Sinka Zsoltné
                                                                                                                                                                                                                         igazgató
                                                                                                                                                                                                                             s.k.
 

Szent Miklós

469451109_1108177154169294_2464290898037022797_nEgyszer esik esztendőben Miklós nap, mikor minden jó kis gyermek cukrot kap...."
2024 december 06-án minden gyermek izgatottan várta a Mikulás érkezését.
Az ovisok reggel a Privát ABC parkolójában várták a Mikulást, aki kamionnal érkezett és ajándékot osztott. A bolt dolgozói meleg teával édes keksszel és szaloncukorral kedveskedtek az oda látogatóknak.
Ezután az önkormányzat által biztosított buszokkal a Szent Péter és Pál Görögkatolikus Általános Iskolába látogattunk, ahol már nagyon várt bennünket Miklós Püspök követe. Az iskola tornatermében a testnevelő tanárok szervezésében a 7.a osztályos tanulók segítségével "Mikulás napi" versenyen mérették meg magukat ovisaink. Elfáradva ajándékokkal elhalmozva (csoki mikulás, mandarin) sétáltunk át a görögkatolikus templomba ünnepi liturgiára. A liturgia végén Miklós Püspök követe itt is megajándékozta a gyerekeket és felnőtteket egyaránt.
Sok-sok élménnyel és lelki töltődéssel érkeztünk óvodánkba vissza, ahol ebéd közben átadta ajándékát Miklós püspök követe.
child girl young caucasian preview

Hogyan lehet felkészülni szülőként a digitalizációval kapcsolatos nevelési kihívásokra?

2024.10.15.

A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.

Megnézem
4_digimini3

DigiMini3 kutatás - A digitalizáció hatása a bölcsődében

2024.10.12.

Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.

Megnézem

Óvodapedagógus - álláshirdetés

Apák napja óvodánkban

DigiMini3 kutatás - A digitalizáció hatása a bölcsődében

Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.

A naplók egyfajta közösségi tudományos (citizen science) program részei, mivel a résztvevő intézmények nevelőit, gondozóit kértük meg, hogy az általunk küldött, egységes formátumú naplóba alkalomszerűen rögzítsék a csoportban látott, tapasztalt, a digitális eszközökkel kapcsolatos élményeiket, és a szabad játék során megfigyelt eseteket.

A hazai és a nemzetközi kutatások szerint is úgy tűnik, már a legkisebbek közvetlen környezetében is sokszor megy a televízió, a szülők a jelenlétükben felveszik a telefont, megválaszolják az e-maileket, és használják a közösségi médiát. 

A DigiMini3 kutatásban a 1-3 éves korosztály digitális környezetével foglalkoztunk. Az eredmények segítenek megérteni, hogy a kisgyermekek hogyan viszonyulnak a digitális eszközökhöz, és milyen hatással van ez a fejlődésükre.

A kutatás célja az 1-3 éves korosztály digitális eszközökhöz való viszonyának, szokásainak feltérképezése természetes helyzetek, a gyermekek bölcsődei szabad játéka, utánzó- és szerepjátékai, elbeszélése alapján; valamint a bölcsődei digitális tevékenység-kezdeményezések típusainak, variációinak feltárása.

A 2021-2023-ban zajlott adatfelvétel során 73 intézményből összesen 123 kutatási napló érkezett be, amelyek összesen 490 információ-egységet: 347 esetleírás-elemet és 143 értékelő reflexiót tartalmaztak.

A természetes megfigyelés után a kisgyermeknevelők a sablonban rögzítették meglátásaikat. A naplók digitálisan, tartalomelemzéssel kerültek (feldolgozásra.

A kutatásban olyan fontos kérdésekre kerestük a választ, mint:

  • Milyen szerepet játszanak a digitális eszközök a kisgyermekek életében?
  • Milyen hatással vannak a képernyők a gyermekek kognitív és szociális fejlődésére?
  • Hogyan támogathatják a szülők és a szakemberek a gyermekek egészséges digitális fejlődését?

 

A kutatás összefoglalója itt érhető el:

https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini3/

Vissza