Értesítés óvodai beíratásról
 2025/2026-os nevelési évre
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény - 2015. szeptember 1-jétől hatályos – 8. § (2) bekezdése alapján, a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától - legalább napi 4 órában - óvodai foglalkozáson kell részt vennie.
Az óvoda felveheti azt a gyermeket is férőhely száma erejéig, aki a felvételtől számított féléven belül betölti a harmadik életévét,  feltéve, hogy minden, az érintett településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.
A beiratkozás ideje:
2025.04.23-től- 2025.04.25-ig
8.00 – 15.00 – ig
A beiratkozás helye:

Szent Péter és Pál Görögkatolikus Óvoda
Vezető-helyettesi iroda

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
  • A gyermek születési anyakönyvi kivonata
  • A gyermek személyi azonosító (amennyiben rendelkezik vele) –  lakcímet igazoló hatósági igazolványa
  • A gyermek TAJ kártyája
  • A gyermek esetleges betegségét, sajátos nevelési vagy speciális igényét igazoló szakvéleménye, orvosi igazolása
  • A szülő személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
  • Határozat rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságról, hátrányos/halmozottan hátrányos helyzet megállapításáról (amennyiben rendelkezik vele).
A beiratkozásra leendő óvodás gyermekét is hozza magával!

A gyermek felvételéről legkésőbb 2025.05.20-ig döntés születik, melyről írásban értesítjük a szülőket.


Nyírlugos, 2025.03.14                                                                                                                                                                               Sinka Zsoltné
                                                                                                                                                                                                                         igazgató
                                                                                                                                                                                                                             s.k.
 

Szent Miklós

469451109_1108177154169294_2464290898037022797_nEgyszer esik esztendőben Miklós nap, mikor minden jó kis gyermek cukrot kap...."
2024 december 06-án minden gyermek izgatottan várta a Mikulás érkezését.
Az ovisok reggel a Privát ABC parkolójában várták a Mikulást, aki kamionnal érkezett és ajándékot osztott. A bolt dolgozói meleg teával édes keksszel és szaloncukorral kedveskedtek az oda látogatóknak.
Ezután az önkormányzat által biztosított buszokkal a Szent Péter és Pál Görögkatolikus Általános Iskolába látogattunk, ahol már nagyon várt bennünket Miklós Püspök követe. Az iskola tornatermében a testnevelő tanárok szervezésében a 7.a osztályos tanulók segítségével "Mikulás napi" versenyen mérették meg magukat ovisaink. Elfáradva ajándékokkal elhalmozva (csoki mikulás, mandarin) sétáltunk át a görögkatolikus templomba ünnepi liturgiára. A liturgia végén Miklós Püspök követe itt is megajándékozta a gyerekeket és felnőtteket egyaránt.
Sok-sok élménnyel és lelki töltődéssel érkeztünk óvodánkba vissza, ahol ebéd közben átadta ajándékát Miklós püspök követe.
ogydsz-crop

Szülői stratégiák és attitűdök az óvodáskorú gyermekek médiahasználatával kapcsolatban

2025.04.08.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbízásából felmérést készítünk óvodáskorú gyermekek szülei körében a gyermekek digitális médiaeszköz-használatával kapcsolatban, digitális eszközök alatt értve például az okostelefonokat, a tévéket/okostévéket, a tableteket.A kérdőív kitöltése legfeljebb 10-15 percet vesz igénybe. Személyes tapasztalatainak megosztásával hozzájárul az óvódáskorú gyermekek digitális eszköz-használatának megismeréséhez. Válaszait természetesen anonim módon kezeljük, a feldolgozás során azokat nem lehet önnel kapcsolatba hozni. Az elemzés a személyes adatokra vonatkozó jogszabályok betartásával történik.Fontos, hogy az egyes kérdésekre nincsenek jó vagy rossz válaszok. Mi az Ön véleményére, tapasztalatára vagyunk kíváncsiak.

Megnézem
child girl young caucasian preview

Hogyan lehet felkészülni szülőként a digitalizációval kapcsolatos nevelési kihívásokra?

2024.10.15.

A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.

Megnézem
4_digimini3

DigiMini3 kutatás - A digitalizáció hatása a bölcsődében

2024.10.12.

Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.

Megnézem

Óvodapedagógus - álláshirdetés

Apák napja óvodánkban

DigiMini1 kutatás – Óvoda és digitalizáció

A médiakörnyezet fejlődését folyamatosan végig kísérte a gyermekek és fiatalok egészséges fejlődéséért való aggodalom. A XIX. század végén az újságok és a távíró, a múlt század harmincas éveiben a film, majd a hatvanas években a televízió káros hatásától féltették a felnövekvő generáció egészséges szellemi és erkölcsi fejlődését.

Az új médiakörnyezettel, a digitalizációval együtt járó kockázatok és lehetőségek felismerése napjainkban különösen fontos. A médiahasználathoz kapcsolódó gyermekvédelem kiindulópontja felmérni a való kockázatokat és meglátni a médiakörnyezet fejlődésében rejlő lehetőségeket. Az elmúlt időszakra jellemző, hogy már nem csak az iskolás korosztály érintett, hanem a kisebbek is, hiszen a gyermekeket születésüktől kezdve körbeveszi az online környezet, fogyasztanak médiatartalmakat, sőt, egyre több óvodásnak van már akár saját laptopja, mobiltelefonja. Igaz, hogy a gyermekek többségére ezek még nem jelentenek közvetlen kockázatot, de az óvodások számára a családon belüli, az óvodai, játszótéri és más élethelyzetekben látott okoseszköz és internethasználati minták alapozzák meg azokat az igényeket, elvárásokat és attitűdöket, amelyek meghatározzák a gyermekek későbbi digitális jövőjét.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett felmérés célja az volt, hogy megvizsgálja, mi jellemző ezen a téren az óvodás korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények óvodapedagógusai által vezetett és beküldött megfigyelési naplók feldolgozására, az abban rögzített helyzetek, tapasztalatok, észrevételek elemzésére került sor 2020-ban. Ennek alapján megállapítható, hogy az óvodások gyakran utánozzák a mobilhasználatot, és minden arra alkalmas formájú tárgyat okostelefonként használnak: „telefonálnak”, fényképeket és szelfiket „készítenek”, koppintanak, elhúzzák az ujjukat például a fakockán – pontosan lemásolva az igazi használatot. Játékuk során megfigyelhető a könyvekből és Lego-elemekből készített tablet, amin „dolgoznak” – utánozva a felnőttek tevékenységét. A megfigyelések alapján úgy tűnik, hogy szinte mindegyik gyermek naponta használja az okoseszközöket (telefon, tablet) mesenézésre vagy játékra és előfordul az is, hogy a közösségi oldalakat is látogatják.

A gyermekek eszközhasználata megjelenik a játéktevékenységükben, főleg játékidőben (pl.: legóból okostelefont alkotnak és „játszásiból” azon telefonálgatnak, illetve a csoportszobákban fellelhető számítógép nélküli billentyűzettel is előszeretettel játszanak. Nagyon ötletes és találékony megoldásaik vannak arra vonatkozóan, miket lehetne helyettesítő eszközként használni: pl: LEGO, játék laptop, kocka, laptop papírból, játéktelefon, laptop társasjáték táblájából.

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza