Értesítés óvodai beíratásról 2025/2026-os nevelési évre
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény - 2015. szeptember 1-jétől hatályos – 8. § (2) bekezdése alapján, a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától - legalább napi 4 órában - óvodai foglalkozáson kell részt vennie. Az óvoda felveheti azt a gyermeket is férőhely száma erejéig, aki a felvételtől számított féléven belül betölti a harmadik életévét, feltéve, hogy minden, az érintett településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.
A beiratkozás ideje: 2025.04.23-től- 2025.04.25-ig 8.00 – 15.00 – ig
A beiratkozás helye:
Szent Péter és Pál Görögkatolikus Óvoda Vezető-helyettesi iroda
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
A gyermek születési anyakönyvi kivonata
A gyermek személyi azonosító (amennyiben rendelkezik vele) – lakcímet igazoló hatósági igazolványa
A gyermek TAJ kártyája
A gyermek esetleges betegségét, sajátos nevelési vagy speciális igényét igazoló szakvéleménye, orvosi igazolása
A szülő személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
Határozat rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságról, hátrányos/halmozottan hátrányos helyzet megállapításáról (amennyiben rendelkezik vele).
A beiratkozásra leendő óvodás gyermekét is hozza magával!
A gyermek felvételéről legkésőbb 2025.05.20-ig döntés születik, melyről írásban értesítjük a szülőket.
Nyírlugos, 2025.03.14 Sinka Zsoltné igazgató s.k.
Szent Miklós
Egyszer esik esztendőben Miklós nap, mikor minden jó kis gyermek cukrot kap...." 2024 december 06-án minden gyermek izgatottan várta a Mikulás érkezését. Az ovisok reggel a Privát ABC parkolójában várták a Mikulást, aki kamionnal érkezett és ajándékot osztott. A bolt dolgozói meleg teával édes keksszel és szaloncukorral kedveskedtek az oda látogatóknak. Ezután az önkormányzat által biztosított buszokkal a Szent Péter és Pál Görögkatolikus Általános Iskolába látogattunk, ahol már nagyon várt bennünket Miklós Püspök követe. Az iskola tornatermében a testnevelő tanárok szervezésében a 7.a osztályos tanulók segítségével "Mikulás napi" versenyen mérették meg magukat ovisaink. Elfáradva ajándékokkal elhalmozva (csoki mikulás, mandarin) sétáltunk át a görögkatolikus templomba ünnepi liturgiára. A liturgia végén Miklós Püspök követe itt is megajándékozta a gyerekeket és felnőtteket egyaránt. Sok-sok élménnyel és lelki töltődéssel érkeztünk óvodánkba vissza, ahol ebéd közben átadta ajándékát Miklós püspök követe.
DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?
A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.
A kutatás részeként drámapedagógiai módszerek alkalmazásával fókuszcsoportos kutatásra került sor, ezzel a módszerrel az óvodáskorú gyermekektől is értékes információkat lehet gyűjteni, akiket kérdőíves kutatással vagy interjúzással még nem lehet szóra bírni.
A kutatók a gyermekeket egy fiktív környezetbe helyezték, ahol egy mesebeli ország királya nehéz döntés előtt áll, mert az országában eddig még nem jelentek meg a „kütyük”, és döntenie kell arról, beengedje-e őket vagy sem, és ha igen, milyen szabályok mellett. A vizsgálatot végző kutató helyezkedett a mese egyes szereplőinek helyzetébe, majd a gyermekek tanácsadóként mondhatták el nekik a véleményüket. Ezt követően megvizsgálták, hogyan változtatja meg az országot a kütyük megjelenése, ki hogyan viselkedik az utcán. Majd a király óvodáskorú fia saját eszközt szeretett volna, és a gyermekek újra tanácsadóként segíthettek a királynak, hogy mit akar a fia, miért akarja, és ő szülőként mit csináljon ebben a helyzetben. Ezt követően a kiskirályfi kölcsönkapta az apja telefonját és azzal ment be az óvodába. Ezúttal a facilitátor a kiskirályfi szerepébe lépett, és a gyermekek az óvodapedagógusok szerepébe kerühettek, akiknek valamit kezdeniük kell a „mobilozó” gyermekkel.
Végül a játékot egy reflektív beszélgetéssel zárták, hogy nekik, mit szabad otthon és az óvodában és mit nem, illetve milyen javaslataik lennének a felnőttek számára.
A fókuszcsoport során a gyermekek így nem csak saját szemszögükből, hanem a szülők és az óvodapedagógusok szemszögéből is megfogalmazhatták az okoseszközökkel és az internettel kapcsolatos gondolataikat.
Az óvodapedagógusok tapasztalatai szerint az okoseszköz-használat szülői mintái gyakran valamiféle feszültséget jeleznek, a szülőkre pedig szinte egyöntetűen a kommunikáció- és kontrollhiányos magatartás a jellemző. A tiltás elvétve fordul csak elő, és az aktív résztvevő szülői magatartás sem jellemző.
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.