Beiratkozás

Értesítés óvodai beíratásról
 2025/2026-os nevelési évre
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény - 2015. szeptember 1-jétől hatályos – 8. § (2) bekezdése alapján, a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától - legalább napi 4 órában - óvodai foglalkozáson kell részt vennie.
Az óvoda felveheti azt a gyermeket is férőhely száma erejéig, aki a felvételtől számított féléven belül betölti a harmadik életévét,  feltéve, hogy minden, az érintett településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.
A beiratkozás ideje:
2025.04.23-től- 2025.04.25-ig
8.00 – 15.00 – ig
A beiratkozás helye:

Szent Péter és Pál Görögkatolikus Óvoda
Vezető-helyettesi iroda

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
  • A gyermek születési anyakönyvi kivonata
  • A gyermek személyi azonosító (amennyiben rendelkezik vele) –  lakcímet igazoló hatósági igazolványa
  • A gyermek TAJ kártyája
  • A gyermek esetleges betegségét, sajátos nevelési vagy speciális igényét igazoló szakvéleménye, orvosi igazolása
  • A szülő személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
  • Határozat rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságról, hátrányos/halmozottan hátrányos helyzet megállapításáról (amennyiben rendelkezik vele).
A beiratkozásra leendő óvodás gyermekét is hozza magával!

A gyermek felvételéről legkésőbb 2025.05.20-ig döntés születik, melyről írásban értesítjük a szülőket.


Nyírlugos, 2025.03.14                                                                                                                                                                               Sinka Zsoltné
                                                                                                                                                                                                                         igazgató
                                                                                                                                                                                                                             s.k.
 

Szent Miklós

469451109_1108177154169294_2464290898037022797_nEgyszer esik esztendőben Miklós nap, mikor minden jó kis gyermek cukrot kap...."
2024 december 06-án minden gyermek izgatottan várta a Mikulás érkezését.
Az ovisok reggel a Privát ABC parkolójában várták a Mikulást, aki kamionnal érkezett és ajándékot osztott. A bolt dolgozói meleg teával édes keksszel és szaloncukorral kedveskedtek az oda látogatóknak.
Ezután az önkormányzat által biztosított buszokkal a Szent Péter és Pál Görögkatolikus Általános Iskolába látogattunk, ahol már nagyon várt bennünket Miklós Püspök követe. Az iskola tornatermében a testnevelő tanárok szervezésében a 7.a osztályos tanulók segítségével "Mikulás napi" versenyen mérették meg magukat ovisaink. Elfáradva ajándékokkal elhalmozva (csoki mikulás, mandarin) sétáltunk át a görögkatolikus templomba ünnepi liturgiára. A liturgia végén Miklós Püspök követe itt is megajándékozta a gyerekeket és felnőtteket egyaránt.
Sok-sok élménnyel és lelki töltődéssel érkeztünk óvodánkba vissza, ahol ebéd közben átadta ajándékát Miklós püspök követe.
child girl young caucasian preview

Hogyan lehet felkészülni szülőként a digitalizációval kapcsolatos nevelési kihívásokra?

2024.10.15.

A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.

Megnézem
4_digimini3

DigiMini3 kutatás - A digitalizáció hatása a bölcsődében

2024.10.12.

Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.

Megnézem

Óvodapedagógus - álláshirdetés

Apák napja óvodánkban

DigiMini kutatás – Változó gyermekek

Az új médiakörnyezet új kihívásokkal szembesít bennünket a gyermekek online védelme területén is. A médiaeszközök önálló használata egyre fiatalabb korban kezdődik, egyre több gyermek rendelkezik saját okoseszközzel.

A mai óvodások számára feltehetően a felnőtté válás egyik, ha nem a legfontosabb kulcseseménye a mobiltelefon és internet birtokba vétele, a saját eszköz, ami ott van a tinédzsereknél és a felnőtteknél egyaránt, ami az ovisok számára a vágy „titokzatos tárgya”, de amely egyszersmind aktuális ellenség is, hiszen bizonyos fokig elszakítja őket a nagyobb testvérektől és – főleg – saját szüleiktől.

A kora gyermekkori nevelésnek választ kell adnia a digitalizációval összefüggő komplex problémákra is, hiszen a gyermekek születésük óta a digitális médiakörnyezetben élnek; a kérdés az, hogyan lehet – az életkori sajátosságokat, az óvodai adottságokat és a megváltozott otthoni környezetet is figyelembe véve – felkészíteni a felnőtteket – szülőket és óvodapedagógusokat – a digitalizációval összefüggő fejlesztés-nevelési, pedagógiai kihívásokra. A tiltás soha nem lehet megoldás. A megoldás a tudatos, biztonságos, védett használatban rejlik.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében 2022-ben elvégzett kutatás során az óvodapedagógusokkal és óvodavezetőkkel készültek interjúk. A kutatás célja az volt, hogy feltárjuk, hogyan lehet támogatni az óvodákat és az óvodapedagógusokat abban, hogy – a családokkal együttműködve – felkészítsék a gyermekeket a digitális környezet lehetőségeire és kockázataira. Ezekből az interjúkból az is kiderült, hogy az óvodás csoportok összetétele megváltozott, más típusú gyermekek érkeznek az intézményekbe, mint évekkel ezelőtt. Sokkal több nehézséggel kell az óvodapedagógusoknak szembe nézniük. Ezek közül néhány:

  • Jellemző a beszoktatáskori önállóság nagyfokú elmaradása, gyakori a szobatisztaság teljes, illetve részleges hiánya.
  • Az óvodapedagógusok szocializációs és alapvető étkezési nehézségekről számolnak be, nem tudják megfelelően használni a gyermekek az evőeszközöket.
  • Jelentősen megnőtt a korai óvodáskorú (3-4 éves) gyermekekre vonatkozó szakértői vizsgálatkérések száma, megnőtt a beilleszkedési, tanulási -és magatartási zavarral (BTM) diagnosztizáltak, és szignifikáns módon emelkedett a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, sőt az eltérő fejlődésű gyermekek száma is.
  • Megkésett beszédfejlődés, kommunikációs nehézségek a beszédészlelés és beszédértés elmaradása, mindezt a kötelező, háromévesek körében végzett logopédiai szűrővizsgálatok adatai -Kommunikatív Fejlődési Adattár (KOFA)- is alátámasztják.
  • A gyermekeket:
  • a figyelem, és a koncentráció nagymértékű csökkenése,
  • a türelmetlenség,
  • a kisebb monotóniatűrés,
  • a régebben ilyen mértékben ismeretlen indulatosság, konfliktusok generálása és
  • nagyfokú hangosság jellemzi.
  • Nem szárnyal a fantáziájuk, mivel sokat ülnek képernyő előtt.
  • Megfigyelhető a kézügyesség romlása is.
  • Érzékelhető a mesedeficit, ölbeli játékok, ringatók elmaradása, az együtt játszás hiánya.
  • Megváltozott a gyermekek mesékhez való viszonya is a televíziós és internetes mesenézés, valamint a hangoskönyvek miatt.
  • Az óvodapedagógusoknak több eszközt kell bevetniük, hogy fenntartsák a figyelmet, és „ingergazdagabbá” tegyék a meséket (dramatizálás, bábok, eszközök használata stb.)

 

Az eredményekről bővebben a kutatás összefoglalójában: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini2/

Vissza